Peter Eriksson, vill så mycket men kan ingenting!

Miljöpartiet skickade fram den något trumpne Peter Eriksson i gårdagens Aktuellt för att prata om snökaoset. Som naturligtvis Miljöpartiet hade klart för sig hur man skulle lösa. Infrastrukturminister Åsa Torstensson var också med på ett hörn, från Östersund. Men när hon började argumentera mot Peter Eriksson, var tiden slut. Och i bakgrunden såg man ministern prata för tomma öron, under tiden som den något trumpne och ledsna Peter Eriksson fick chansen att berätta för oss tttare vad han hade för idéer.

Nåväl, vad hade nu denna frälsare av infrastrukturen att komma med. Ja, ingenting faktiskt – men det här skulle aldrig hända igen när de rödgröna satt vid det svenska rodret. I ett försök att få åtminstone ett svar på frågan undrade programledaren hur mycket pengar Peter Eriksson hade tänkt att lägga på projektet. Inte ens efter att programledaren frågat om flera gånger fick Peter Eriksson fram mer än ett sluddrigt mumlande. Men nå´t svar fick vi inte. Det skulle komma senare.

Och det är hela politiken hos de rödgröna. Fråga inte, kräv inga svar, bara rösta på oss så får ni se efter valet.

Men Peter Eriksson, vad är det för demokrati. Det verkar vara dags för en gammal Baccus-klassiker. Läs här vad den gamle kommunisten Lars Ohly tycker om väljarnas demokratiska krav på information innan valet:

https://baccusblogg.wordpress.com/2010/01/31/lars-ohly-darfor-ska-man-inte-rosta-rodgront/

2 svar to “Peter Eriksson, vill så mycket men kan ingenting!”

  1. Calle Fridén Says:

    Åh, en anonym högerbloggare. Sicken tuffing

    • baccusblogg Says:

      Hej Calle,
      Jag har tyvärr tvingats till det pga att jag, från och till får och har fått ett antal otrevliga hot, riktade mot mig.

      Däremot kan du komma i kontakt med mig och diskutera. Och jag släpper fram alla kommentarer, även de som är mer än lovligt kritiska mot mig (riktigt grova alltså). De enda kommentarer jag har raderat är de som vänt sig mot tredje person på ett sätt som jag inte tycker är okey.

      Och du, jag är ingen ”högerbloggare”.

      Tack för din kommentar.

Kommentera

