Anna Hedenmo slår till igen!

Anna Hedenmo, den aggresiva nyhetsjournalisten på SVT har skrivit en debattartikel i SVT:s interna blad. Där tar hon upp en mycket viktig fråga. Åtminstone för journalisterna på SVT. 

”Hur ska SVT:s journalister agera när det svenska kronprinsessparet meddelar att de ska ha barn”. Det är frågan som Anna Hedenmo vill ha svar på. Hon tycker i sitt debattinlägg att man inte ska ffjäska för kungahuset i det här fallet. Helst skulle hon tydligen vilja att man inte rapporterade alls i just det här fallet.

Baccus´blog noterar med förvåning att Anna Hedenmo tydligen glömmer bort att vårt statsskick är monarki och att kronprinsessan är tronföljare. Det betyder de facto att det barn som förhoppningsvis kommer också är av vikt för svenska folket.  

Baccus´ blog noterar att Anna Hedenmo tycker att det är hon som bestämmer hur och vad svenska TV-tittare ska upplysas om. Men där har Anna Hedenmo fel, oavsett hennes politiska inställning. För trots allt är vårt statsskick monarki – med en kung som statschef, med eller utan Anna Hedenmos godkännande.

7 svar to “Anna Hedenmo slår till igen!”

  1. Angela Says:

    Häpnadsväckande det du skriver. Har inte Hedenmo förstått att hon skall vara objektiv? Nyheter och information får aldrig någonsin sättas i samband med ”fjäsk”. Hennes uppgift är inte att värdera några nyheter. Hennes uppgift är att förmedla dem. Jag har tidigare ifrågasatt Journalisthögskolan och gör det igen. Finns det inga spärrar i antagningssystemet? Eller kommer vem som helst in nu?

  2. Angela Says:

    Har du lagt ned din blogg?

  3. Angela Says:

    Ja, man behöver vila riktigt mycket ibland. 🙂

  4. Angela Says:

    Jag hoppas du inte känner att du var tvungen/pressad att återta skrivandet om du inte orkar för att jag efterfrågade det? Jag blir riktigt orolig. Du har gjort så mycket ändå. Skrivit i flera år. Det är jobbigt att hålla sig a jour hela tiden och ha synpunkter på allt.

    Jag ville bara kolla att du levde. I all välmening.

    • baccusblogg Says:

      Ingen fara Angela. Uppehållet var helt enligt mina planer. Fast jag hade tänkt att vänta till 2013 – dvs året innan valet. Men så upptäckte jag så mycket skojigt i politiken att jag inte kunde låta bli att börja tidigare.

      • Angela Says:

        Jag ligger också lågt i debatterna nu. Tänkte detsamma. Att vänta till före valet om man lever och har hälsan. Vill syssla med annat skrivande i stället. Får se hur det blir.

Kommentera

